Vad är en massa Gainer?

Weight Gainer shakes blir ett alltmer populärt komplement bland kroppsbyggare och sport nutrition varumärken svarar med viktökning produkter. Men vad är de? Och ännu viktigare, bör du använda en massa Gainer?


Vad är en Gainer?

En Gainer är ett komplement som ger protein, kolhydrater och möjligen fetter med avsikt att hjälpa till att lägga muskelmassa. Det är ett högt kaloriinnehåll proteinpulver syftar till att öka din dagliga kaloriintag för att främja viktökning.
Ska jag använda en Gainer tillägg?

Med så många andra proteinpulver på marknaden, varför ska du göra beslutet att använda en viktökning tillägg? Du bör överväga att använda en få tillägg om du kämpar för att:

? Konsumera tillräckligt med kalorier

För att sätta på massa måste du vara i ett kalori överskott. Detta innebär att du konsumerar 300-500 kalorier mer per dag än du bränner genom träning och bara gå igenom din dagliga rutin. Om du har försökt att lägga massa och du har sett ingen ökning i vikt då du inte är i ett kalori överskott. Utan att vara i ett överskott du inte kommer att vinna massa. Det är verkligen så enkelt.

? Konsumera kvalitet makronäringsämnen

När man försöker nå ett kalori överskott är det viktigt att konsumera rätt kvalitet av makronäringsämnen. Du kan mycket väl ha hört uttrycket “Dirty bulk”, som hänvisar till att äta vad du vill uppnå ett kalori överskott. Konsumerar stekt kyckling kan öka ditt kaloriintag, men det kommer också med ökad fett.

? Konsumera en stor macronutrient rik måltid

Konsumerar en stor måltid kan lämna dig känslan uppsvälld, och om du har denna måltid pre-workout det kan allvarligt påverka din förmåga att träna. Alternativt, du kanske inte känner sig hungrig nog efter gymmet att äta en stor macronutrient rik måltid efter träningen. Det är där konsumerar flytande näring i form av en massa Gainer proteinpulver kan göra saker lättare.

? Konsumera tillräckligt med protein, kolhydrater & fetter

Det kan vara svårt att konsumera makronäringsämnen du behöver för att sätta på massa, som protein och kolhydrater. Detta innebär att när i en bulkfasen kan det vara lätt att glömma (eller helt enkelt inte har plats för) tillräckliga frukter och grönsaker för att ge tillräckligt med fibrer, vitaminer och mineraler.

För att få muskler du utbildning kommer att sätta en påfrestning på immunförsvaret och producera betydande inflammation.

? “Lean bulk”

En “Lean bulk” avser en liten kalori överskott snarare än ett alltför stort överskott. Båda kommer att leda till massa vinst, men i olika takt. Ta en få tillägg kan verkligen hjälpa dig att hålla koll som serverings storlekar är lätt mätbara för protein, kolhydrater och fett. Det är mycket lättare att arbeta ut det som det står skrivet på baksidan av paketet, medan med måltider du skulle behöva väga ut allt själv för att träna de exakta makron.
När ska jag konsumera en massa Gainer?

Huvudsyftet med en massa Gainer är att öka kalorier och främja tillväxt. Detta innebär att det kan tas på morgonen för att bränsle dig för dagen och omedelbart öka ditt kaloriintag, så att du inte behöver ständigt oroa hela dagen om att få tillräckligt med kalorier.

Det kan också tas efter träningen efter att du har förbrukt ett stort antal kalorier som tränar. En massa Gainer kommer att leverera en hög proteinhalt, som kommer att bidra till muskel reparation och tillväxt, tillsammans med kolhydrater som fungerar som kroppens viktigaste energikälla för att hjälpa bränsleåtervinning.
Ta hem meddelande

Med hjälp av en massa Gainer kan vara ett bra sätt att hjälpa dig att öka massa och storlek genom att enkelt låta dig öka din dagliga kaloriintag. Det är viktigt att komma ihåg att öka muskeltillväxt när du tar en hård få tillägg du måste träna hårt och regelbundet, annars kommer du att konsumera ett stort antal kalorier som kommer att leda till en ökning av kroppsfett.